Je strategie verbeteren met de 6 Cialdini principes
Door gebruik te maken van de 6 Cialdini principes in je online strategie ben je beter in staat je bezoekers te overtuigen van je product of dienst. Ze zullen je een groter bereik en op termijn grotere resultaten opleveren.
De principes in de praktijk
– Wederkerigheid:
Geven met de bedoeling te krijgen. Dit kan je bijvoorbeeld doen door het geven van een sample van je product en hierdoor je klant te overtuigen je product te kopen.
– Consistentie:
Mensen houden graag vast aan wat ze eerder reeds deden. Speel hierop in voor je online strategie.
– Sociale bevestiging:
Mensen volgen graag het voorbeeld van anderen. Door melding te maken van het aantal mensen die je product of dienst reeds aankochten, wek je grotere interesse.
– Sympathie
Mensen zullen sneller een product of dienst aankopen waar ze een zekere vorm van sympathie en vertrouwen voor voelen.
– Autoriteit/
Vertrouwen is belangrijk voor een consument en dit kan je bewerkstelligen door bijvoorbeeld met een keurmerk te werken.
– Schaarste:
Mensen die een product of dienst echt willen, zullen sneller tot aankoop overgaan als ze merken dat het om een nog beperkte voorraad gaat.
Maak gebruik van de 6 Cialdini principes en geef hiermee je online strategie een extra boost.